1x1 - střídáme
1x1 – hráči mohou kdykoliv střídat s jedinou podmínkou – musí zakřičet na kamaráda „střídáme“ – v ten moment může do hřiště vběhnout spoluhráč
Nový hráč může po oslovení do hřiště, aniž by spoluhráč hřiště opustil, ten se však již nesmí zapojit do hry
nový hráč musí přijít vždy zpoza hřiště
Nový hráč může po oslovení do hřiště, aniž by spoluhráč hřiště opustil, ten se však již nesmí zapojit do hry
nový hráč musí přijít vždy zpoza hřiště
1x1 až XxX
PH: začátek 1x1, kdo dostane gól, tomu jde na pomoc spoluhráč = 2x1 atd., až budou všichni hráči na hřišti a padne gól = opět 1x1
1x1 do 2x2
začíná hra 1x1 souběžně na dvou hřištích, v případě dosažení branky či zakopnutí míč jedné z dvojice se přepíná do hry 2x2 na celé hřiště
možnosti přepnutí:
a) hlásí trenér
b) hlásí si sami hráči
možnosti přepnutí:
a) hlásí trenér
b) hlásí si sami hráči
1x1 do 4x4 (kondiční)
hra začíná situací 1x0, následuje situace 1x2, pak situace 3x2, pak 3x4 a končí 4x4
2 PH v jednom prostoru
Ph 2 x 2
A X B, C X D
Modifikace:
A x B hrají na červené branky, na povel mění hřiště a hrají na modré
A X B, C X D
Modifikace:
A x B hrají na červené branky, na povel mění hřiště a hrají na modré
2x2 = 1x1 do 2x1
07620
na jedné polovině je vždy útoční a obránce - obránce se snaží dostat míč na útočnou polovinu - pokud přihraje, následuje situace 1x1 - pokud převede míč, následuje situace 2x1 - útočník nesmí na vlastní polovinu
na jedné polovině je vždy útoční a obránce - obránce se snaží dostat míč na útočnou polovinu - pokud přihraje, následuje situace 1x1 - pokud převede míč, následuje situace 2x1 - útočník nesmí na vlastní polovinu
2x2 se žolíkem
Určen žolík - hraje s tím kdo má míč, gól = přihrávka nebo provedení za koncovou čáru, omezení - min 3 přihrávky před gólem
2X2 ŠÍMA
2x2
.. trenér hlásí barvu, která útočí – útočící si křičí o míč z jakéhokoliv zástupu v rohu (x od svých spoluhráčů v zástupu) a hraje se na OBĚ branky, po góle útočí pořád ti stejní, po autu opačný tým ( v případě nejasnosti vždy hlásí trenér)
Klíčové body: komunikace, přepínání, rozhodování, změny směru, výběr místa
Modifikace:
Na střelbu – bez omezení
Na rozhodování – nesmí padnout gól z první
Pozn.: Podle záměru zvolit velikost hřiště, doporučuji menší
.. trenér hlásí barvu, která útočí – útočící si křičí o míč z jakéhokoliv zástupu v rohu (x od svých spoluhráčů v zástupu) a hraje se na OBĚ branky, po góle útočí pořád ti stejní, po autu opačný tým ( v případě nejasnosti vždy hlásí trenér)
Klíčové body: komunikace, přepínání, rozhodování, změny směru, výběr místa
Modifikace:
Na střelbu – bez omezení
Na rozhodování – nesmí padnout gól z první
Pozn.: Podle záměru zvolit velikost hřiště, doporučuji menší
3x3 na 4 branky
3x3 na všechny branky - čím menší prostor, tím větší nároky na rozhodování a řešení pod tlakem
4x2 do 4x4
PH začíná na na bránící polovině družstva s míčem v situaci 4x2, po přejití poloviny hřiště (možno omezit minimálním počtem přihrávek na vlastní polovině) následuje 4x4
Modifikace: možnost určit min. počet přihrávek na vlastní polovině
Modifikace: možnost určit min. počet přihrávek na vlastní polovině
4x4, přihrávka do běhu se zakončením
Hra v prostoru s přihrávkou do běhu s následným zakončením
Modifikace:
čtverec x kruh
více branek
bránící hráči nemnohou x mohou atakovat zakončujícího hráče
Modifikace:
čtverec x kruh
více branek
bránící hráči nemnohou x mohou atakovat zakončujícího hráče
barák 2x2 na 4 branky
PH 2x2
Cílem je přihrát do jakékoliv branečkyNásledně přepnutí a útočná dvojice přebírá míč od jednoho z dalších tří narážečů (kromě toho, kterému bylo přihráno)
Cílem je přihrát do jakékoliv branečkyNásledně přepnutí a útočná dvojice přebírá míč od jednoho z dalších tří narážečů (kromě toho, kterému bylo přihráno)
čtverec - skopávání míče
PH
Hráči nesmí do středového území (mohou jím probíhat, ale nesmí v něm bránit a stát)
Gól platí:
Po projetí do čtverce a skopnutí míče
Skopnutím míče ze střelby mimo čtverec
Hráči nesmí do středového území (mohou jím probíhat, ale nesmí v něm bránit a stát)
Gól platí:
Po projetí do čtverce a skopnutí míče
Skopnutím míče ze střelby mimo čtverec
měnící se branky
trenér určuje branky, do kterých hráči nesmí dát gól, gól provedením
modifikace: gól přihrávkou skrz
modifikace: gól přihrávkou skrz
na přenášení hry
cíl: přihrát si z oběma krajními hráči bez ztráty míče
modifikace - se žolíkem (snadnější kombinace)
modifikace - se žolíkem (snadnější kombinace)
nabití po přenesení hry
Cílem je přihrát si s oběma krajními hráči a zakončit do soupeřových branek, týmy mají určené strany, krajní hráči hrají s tím ,kdo má míč
obíhání branky
PH 2x2 - dvojice která dostala gól střídá - hráč který dá gól obíhá branku = chvíli možnost 2x1(lze i 3x3, 4x4)
obratnostní fotbal
hráči hrají fotbal - na povel např. cvik, oběhnutí branky atd. a pokračování ve hře
PH a 1x1 zároveň
Na pravém hřišti PH
Na levém hřišti HC 1x1, kdo z dvojice dá gól, přebíhá do hry na druhé hřiště
Počítá se pouze výsledek na pravém hřišti!
Zbylí hráči na HC se nasadí do PH– cvik, nožičky, gól na prázdnou branku, střižba s trenérem, …
Na levém hřišti HC 1x1, kdo z dvojice dá gól, přebíhá do hry na druhé hřiště
Počítá se pouze výsledek na pravém hřišti!
Zbylí hráči na HC se nasadí do PH– cvik, nožičky, gól na prázdnou branku, střižba s trenérem, …
PH na 3 branky s brankářem
-76200140970
Brankář se pohybuje za brankami a může chytat dle určení trenéra - gól platí když brankář neodrazí míč zpět do hřiště
Modifikace:
Hráči za brankami si vymění pozice tzn. nejsou již brankáři, ale cílovými hráči pro přihrávku a tým získává bod za přihrávku jednou z branek svému spoluhráči
Brankář se pohybuje za brankami a může chytat dle určení trenéra - gól platí když brankář neodrazí míč zpět do hřiště
Modifikace:
Hráči za brankami si vymění pozice tzn. nejsou již brankáři, ale cílovými hráči pro přihrávku a tým získává bod za přihrávku jednou z branek svému spoluhráči
PH na komunikaci
0-76835
PH s jediným omezením: hráč s míčem může přihrát pouze spoluhráči, který si volá o přihrávku! v opačném případě trenér přeruší hru a následuje NVK soupeře.
PH s jediným omezením: hráč s míčem může přihrát pouze spoluhráči, který si volá o přihrávku! v opačném případě trenér přeruší hru a následuje NVK soupeře.
PH na měnící se počty
2 hřiště 2x2 a 2x2 (různé modifikace v počtech i brankách), kdo dá gól přebíhá na druhé hřiště, kdyby bylo hřiště bez hráčů jednoho týmu začíná se znovu
PH na přenášení hry
Vyráží hráči proti sobě – 1 vede míč – u kuželu provádí klamavé pohyby a vyráží k jednomu z postranních kuželů kde pro vádí změnu směru a přihrává zpět do zástupu – 2. hráč reaguje na soupeře a běží ke stejnému kuželu – možno doplnit o kotoul či obratnost
Modifikace: 2. Hráč je s míčem = rychlost s míčem
Modifikace: 2. Hráč je s míčem = rychlost s míčem
PH s krajními hráči
PH 2x2
Mimo hřiště 2 krajní spoluhráči (imitace „velkého hřiště“)
Krajní hráči si vzájemně nebrání
Krajní hráč buď přihrává zpět či vyjíždí
V případě vyjetí jej musí vystřídat jeden z hráčů v poli = vždy musí hrát ve hřišti 2x2Modifikace: na straně z každého týmu jen jeden hráč
Mimo hřiště 2 krajní spoluhráči (imitace „velkého hřiště“)
Krajní hráči si vzájemně nebrání
Krajní hráč buď přihrává zpět či vyjíždí
V případě vyjetí jej musí vystřídat jeden z hráčů v poli = vždy musí hrát ve hřišti 2x2Modifikace: na straně z každého týmu jen jeden hráč
PH schalke
PH min 4x4..Po obvodu míče na kloboučkách
V případě zakopnutí míče mimo hřiště pro něj běží hráč, který ho zakopl a druhý tým bere míč z kloboučku a následuje přesilová situace 4x3 do doby než hráč postaví na prázdný klobouček zakopnutý míč a vrátí se do hry
V případě zakopnutí míče mimo hřiště pro něj běží hráč, který ho zakopl a druhý tým bere míč z kloboučku a následuje přesilová situace 4x3 do doby než hráč postaví na prázdný klobouček zakopnutý míč a vrátí se do hry
PH uvolnění-převzetí
pc: 0-161925
odpoutání /klamavý pohyb - náběh pro míč - převzetí atd., hráč který přihrává po přihrávce odskakuje (NESTOJÍ!)..možné doplnit o křiknutí o přihrávku po odpoutání ("pojď")
ph:
začínají útočníci odpoutáním a něběhnutím pri přihrávku k libovolnému narážeči - pokračuje ph 1x1 na interval - hráči s míčem si můžou libovolně nahrávat s narážeči (není nutné omezovat dotyky ale dbát na kvalitu a úspěšnost přihrávky) - narážeči nemusí stát na určeném místě = libovolný pohyb (klidně i ve hřišti !)
odpoutání /klamavý pohyb - náběh pro míč - převzetí atd., hráč který přihrává po přihrávce odskakuje (NESTOJÍ!)..možné doplnit o křiknutí o přihrávku po odpoutání ("pojď")
ph:
začínají útočníci odpoutáním a něběhnutím pri přihrávku k libovolnému narážeči - pokračuje ph 1x1 na interval - hráči s míčem si můžou libovolně nahrávat s narážeči (není nutné omezovat dotyky ale dbát na kvalitu a úspěšnost přihrávky) - narážeči nemusí stát na určeném místě = libovolný pohyb (klidně i ve hřišti !)
pozička s brankářem
4x4 + brankář na jedné straně, jeden s hráčů soupeře je jako brankář, cíl = dát gól, po veškerých přerušení následuje rozehrávka od brankáře
modifikace jako PH = hra se žolíkem se zachováním pravidla, že po přerušení bude rozehrávat od brankáře tým, který má mít míč (faul, aut, roh, ..)
modifikace jako PH = hra se žolíkem se zachováním pravidla, že po přerušení bude rozehrávat od brankáře tým, který má mít míč (faul, aut, roh, ..)
presing na povel
libovolná PH se zaměřením na presing => pravidlo: na povel musí bránící tým získat míč než trenér napočítá do pěti
presing v přečíslení
3x2, oba týmy si přihrávají, na povel hráči v přečíslení zašlapávají míč a následuje hra 3x2
- možno omezit počet přihrávek před vstřelením branky u týmu s více hráči !!!- snahu o zisk míče podpořit časovým intervalem, do kdy je možné vstřelit branku
- možno omezit počet přihrávek před vstřelením branky u týmu s více hráči !!!- snahu o zisk míče podpořit časovým intervalem, do kdy je možné vstřelit branku
průniková přihrávka
cíl: zakončení po průnikové přihrávce, hráč musí naběhnout jinou brankou, vhodné ulehčit hrou se žolíkem(i dvěma žolíky) a navázat na předchozí obdobné nácvikové cvičení.. z praxe vhodná varianta hry na obě branky (= více možností průnikové přihrávky)
přečíslení
3x3 nebo 4x4, v obranném pásmu 3x2 (cíl=vyvézt nebo přihrát na 2.polovinu), kdo přihraje přebíhá (nebo vyveze) situace 2x1, při zisku jednoho obránce může vyvézt nebo přihrát a obránci útočí (opět přesilová situace)
modifikace: v obranném pásmu 4x2, vyjet mohou 2 hráči po určeném počtu přihrávek
modifikace: v obranném pásmu 4x2, vyjet mohou 2 hráči po určeném počtu přihrávek
předpřípravky na 4 branky s brankáři
Kdo dá gól si bere odměnu (možno udělit různý bodový zisk za různé barvy kuželů => rozhodování a přemýšlení
přenášení hry!!!
PH na přenášení hry, široké a krátké hřiště!!!Modifikace:
6 branek
Projetí koncovým územím před vystřelením
6 branek
Projetí koncovým územím před vystřelením
přepínací pozička do brankovky dva čtverce
V malém čtverci 4x2, při zisku se přepíná do velkého čtverce do situace 6x4
Tým v přečíslení drží míč
tým v podčíslení dává góly do 4 branek
Tým v přečíslení drží míč
tým v podčíslení dává góly do 4 branek
přepínání stran
ph x na x, trenér může být jako brankář a v průběhu hry hlásí barvu týmu se kterým hraje..tzn. mění se branky (strany) na které se útočí
přesilové situace
začíná se (3x2 nebo 4x3) po vstřelení gólu (od kteréhokoliv týmu) změna z 3x2 (4x3) na 2x3 (3x4)
rozehrávka od brankáře
053975
Krajní hráči jsou neutrální a hrají vždy s týmem v obranném pásmu. Hráči nesmí přebíhat a úkolem je přenést hru s obranného pásma po určeném poču přihrávek (např.3) a dát gól.
Krajní hráči jsou neutrální a hrají vždy s týmem v obranném pásmu. Hráči nesmí přebíhat a úkolem je přenést hru s obranného pásma po určeném poču přihrávek (např.3) a dát gól.
různá zakončení po pozičce
V území určený počet přihrávek a následně zakončení ve zvoleném stanovišti (samostatné rozhodování)
Různé modifikace způsobu dosažení branek
Různé modifikace způsobu dosažení branek
se střeďákem
2x2, 3x3 + žolík, bod = přihrávka se středovým hráčem nebo 3 přihrávky se spoluhráčem (aby obránce nebránili jen středové území)
streetball - přepínací PH s narážečem
Útočí tým, který si narazí s trenérem = má nabito. Bránící tým musí získat míč a když si narazí s trenérem, dochází k výměně rolí
velké hřiště
Do krajních prostor mohou pouze hráči týmu, který má v držení míče
= návyk „velkého hřiště“
= návyk „velkého hřiště“
velké hřiště-nácvik
PH – při zisku míče trenér zastaví hru a hráči
Útočícího týmu dělají velké hřiště
Bránícího týmu malé hřiště
..následně zase hra pokračuje
Po pár zastaveních – volná hra
Útočícího týmu dělají velké hřiště
Bránícího týmu malé hřiště
..následně zase hra pokračuje
Po pár zastaveních – volná hra
všichni proti všem s rozhodováním
cílem je dát gól o všechny čtyři odrazovky, kdo splní běží k trenérovi
- podmínka: po dosažení branky musí dát hráč gól jiným míčem => střelba a ihned snaha o získání jiného míče
- podmínka: po dosažení branky musí dát hráč gól jiným míčem => střelba a ihned snaha o získání jiného míče
všichni proti všem v týmech
proti sobě hrají jen hráči stejného týmu (všichni proti všem), více variant dosažená branky (více možností)
všichni proti všem
Všichni proti všem, na konci si hráči sečtou počet gólů - gól = projetí brankou (později projetí brankou tam a zpět), intenzitu si řídí děti