grassroots program

Změna směru

 

1x1 kříž

1x1 kříž

Lze pro 6 až 10 hráčů
1x1, vždy hrají hráči co jsou v branečkách proti sobě – cílem je projet levou či pravou brankou – kam hráč provede tam se zařadí x obránce se řadí naproti a vyráží nová dvojice opět do branek vpravo respektive vlevo atd. – body si sčítají kolečka i trojúhelníčky dohromady
Modifikace: se žolíkem 2x1
PC: před cv lze nácvik změn směru = 2 míče, hráči proti sobě a každý musí do jiné branečky
1x1 mezi nohy

1x1 mezi nohy

1x1 na změny směru – gól = prostrčení míče mezi nohama jednoho z krajních hráčů
Střídání:Interval x kdo dá gól střídá x dvojice střídá
1x1 na obcházení x změny směru

1x1 na obcházení x změny směru

bod může být a) provedením či b) přihrávkou na spoluhráče - obránce zůstává (v případě únavy jej trenér vymění x nebo se mění sami).. hráč se po výměně musí dostat na druhou polovinu, teprve pak může provést změnu směru na stejnou branku (= docílit převzetí do pohybu s vyjetím)
modifikace 1: pro větší nabídku spoluhráčů zvětšit branku a dbát na nabíhání spoluhráčů
MODIFIKACE 2: uprostřed žolík = 2x1 !!!
1x1 na počítání

1x1 na počítání

cíl: provést míč jednu z branek než obránce napočítá do deseti, pak výměna rolí, důraz na detail - odskočení + náběh, převzetí, přihraj a běž 0-238125
1x1 na tyče

1x1 na tyče

Kdo se první s míčem u nohy dotkne tyče
Různé výchozí pozice
1x1 o mistra zasekávaček

1x1 o mistra zasekávaček

1 x 1 na obě branky - hraje se do 3 gólů, pak na střídačku k trenérovi, určí se nové dvojice a hraje se další hra - kdo vyhraje nejvíckrát = mistr světa zasekávaček
1x1 projetí x střelba

1x1 projetí x střelba

přihrávka - převzetí a 1x1. možnost projetí do prostoru nebo zakončení do branky (nejprve po zemi do malých branek, pak vzduchem přes malé branky do velké)
1x1 se třelbou

1x1 se třelbou

2 hráči jako brankáři + hráči za brankami
Odskočení (koordinace aj.) – přihrávka – 1x1 na provedení brankou – kdo provede přihrává svému brankáři a ten střílí
Modifikace 1: brankáři jsou v protější brance
Modifikace 2: bez brankářů = do střelby nabíhá další spoluhráč v zástupu a obránce soupeře přepíná do branky!
NAVAZUJÍCÍ HRA: gól platí po projetí libovolnou krajní brankou (malý obr.)
1x1 shazování míčů

1x1 shazování míčů

0-190500

cíl: shodit jeden ze dvou míčů na kuželu, kritické body: odskočení + pohyb pro přihrávku - přihraj a běž - převzetí + změny směru

modifikace: více míčů
1x1 trojúhelník

1x1 trojúhelník

Lze pro 5 až 8 hráčů
1x1 – začínají 2 hráči a cílem je provést do jakékoliv branečky – kdo provede, mění se s hráčem v branečce – ten musí provést brankou vpravo či vlevo (ne tou ve které byl) – obránce po zisku může provést kterou chce – obránce se nemění (musí získat míč a provést) = kdo prohraje pořád zůstává uprostředModifikace: se žolíkem 2x1
1x1mantinely

1x1mantinely

Dvojice – polovina dvojic odpočívá a dělá mantinely = mají za úkol zachytávat míče, co letí ven.
Zbylé dvojice hrají uvnitř 1x1 na shazování kuželů
2 v jednom

2 v jednom

Zástupy proti sobě (trojúhelníčky x kolečka) klasické cv na změny směru – po provedení brankou přihrávka na nabíhajícího hráče – v tu chvíli vyráží také obránce z druhého zástupu a situace 1x1 do zakončení – obránce se snaží získat a přihrát trenérovi či vyjet do území aj.
2x1 na změny směru a obcházení

2x1 na změny směru a obcházení

bod může být a) provedením či b) přihrávkou na spoluhráče - obránce zůstává (v případě únavy jej trenér vymění x nebo se mění sami).. hráč se po výměně musí dostat na druhou polovinu, teprve pak může provést změnu směru na stejnou branku (= docílit převzetí do pohybu s vyjetím)
modifikace 1: pro větší nabídku spoluhráčů zvětšit branku a dbát na nabíhání spoluhráčů
MODIFIKACE 2: uprostřed žolík = 2x1 !!!
2x2 na změny směru

2x2 na změny směru

2 x 2 na gól po projetí či střelbě s brankáři
2X2 ŠÍMA

2X2 ŠÍMA

2x2
.. trenér hlásí barvu, která útočí – útočící si křičí o míč z jakéhokoliv zástupu v rohu (x od svých spoluhráčů v zástupu) a hraje se na OBĚ branky, po góle útočí pořád ti stejní, po autu opačný tým ( v případě nejasnosti vždy hlásí trenér)
Klíčové body: komunikace, přepínání, rozhodování, změny směru, výběr místa
Modifikace:
Na střelbu – bez omezení
Na rozhodování – nesmí padnout gól z první
Pozn.: Podle záměru zvolit velikost hřiště, doporučuji menší
3 branky

3 branky

-47625-400050

a) cíl: projetí jednou ze tří branek

b) cíl: odpoutat se od obránce a s co největším náskokem doběhnout ke koncovým kuželům
dvojice-více braneček

dvojice-více braneček

Dvojice 1x1
Možnosti:
Interval – kdo víc gólů vyhrál
Po 3 gólu (nebo více) výměna rolí
Po určeném počtu gólů změna dvojic
klasika + střelba

klasika + střelba

018415

začátek - obratnost, přihrávky, úpol s brankářem atd.
cíl - projet jednou z malých branek a zakončit do libovolné velké

- doplnění: přepnutí po zakončení a např plácnutí s trenérem, vyražení a koutoul, proběhnutí určené branky atd.
klasika

klasika

Cílem je provést míč skrz libovolnou branku, důraz na změny směru, motivace ke zkoušení dovednosti! Po ukončení akce každý slalom nízkou intenzitou (rozbití zástupů)
mladším přihrává trenér, starší si přihrávají sami, lze doplnit o obratnost a rychlost
klasika-hromadně

klasika-hromadně

hrají určené dvojice proti sobě 1x1, hráči mohou dát gól do obou branek (rozhodování, změny směru)
kruh 1x1

kruh 1x1

1x1 – hráči uprostřed se snaží provést míč jednou z branek svých spoluhráčů a mění se – obránce se snaží získat míč a provést svými brankami – bránící hráč se po provedení soupeře řadí do protější branky = vždy hrají dvojice proti sobě!!!
8 hráčů = 1 míč
9 hráčů = 1 míč + narážeč (žolík)
10 hráčů = 2 míče
na vyvolávané branky

na vyvolávané branky

-66675150495




branky mají určená čísla a hráč musí provést míč tou, kterou vyvolá trenér
ph změny směru

ph změny směru

PH 3x3 na změny směru
Modifikace po zvládnutí – trenér určuje branku, do které se nesmí dát gól, buď slovem nebo ji sám zavírá a pohybuje se po hřišti
probíhací bago

probíhací bago

Bago na projetí
Varianta 1x3 – 6 braneček (5 podle zvládnutí)
Obránci se pohybují vně kruhu a snaží se zamezit střednímu hráči s míčem projetí
střižba + 1x1

střižba + 1x1

střižba - vítěz běží k jednomu ze dvou míčů a snaží se zakončit do jedné ze dvou branek0-209550

možnost více míčů
trenér hlásí branku

trenér hlásí branku

Změny směruTrenér dává míč do souboje 1x1 a hlásí barvu branky, kterou musí hráč projet
vyvolávání branek 1x1

vyvolávání branek 1x1

branky mají určená čísla a hráč musí provést míč tou, kterou vyvolá trenér0-238125
změny směru 1x1 na 2branky

změny směru 1x1 na 2branky

1 x 1 - hráči mají na výběr dát gól - vstřelením do branky nebo projetím mezi tyčemi0-152400
tým 1 - útočí na C a D
tým 2 - útočí na D a A
tým 3 - útočí na B a A
tým 4 - útočí na C a B
zs a zakončení na dvě minibranky

zs a zakončení na dvě minibranky

1x1 na změny směru, úkolem je projet libovolnou brankou a zakončit (nejlépe podle pohybu golmana do druhé volné branky)
Po akci se z hráčů stávají brankáři a brankáři jdou do svých zástupů
Gól platí i na svého brankáře a abychom zamezili „podvodům“ můžeme soutěživost zanechat tak, že si bod za gól počítají útočníci a za chycení brankáři
ZS se zakončením

ZS se zakončením

1x1 na ZS se zakončením
Cílem provést míč jednou ze čtyř branek (jakoukoliv) a zakončit do jedné za dvou velkých branek (po projetí minibrankou lze ještě udělat změnu směru v závislosti na činnosti obránce a zakončit do vzdálenější velké branky)
Dbát na zakončení – když se projede bravou brankou, zakončuje se pravou, když levou brankou, zakončení levou
zs-přepnutí-převzetí

zs-přepnutí-převzetí

Ve hřišti 1x1 – cílem je přihrát do kterékoliv branečky – hráč, který přihrává se stává obráncem a ihned přepíná a napadá toho, komu přihrál – hráč v branečce přebírá míč do pohybu kolem napadajícího hráče atd., hráč, který v 1x1 prohraje obsazuje branečku, která se uvolní resp. do které je přihráno
Klíčové body: změny směru, převzetí, přepnutí
modifikace: na dva týmy, modří přihrávají do modrých branek červeným a vždy dochází k souboji mezi hráči dvou týmů (soutěžně)
barevné kloboučky

barevné kloboučky

-175895-43307000
Změny směru – soutěž
Trenér hlásí pořadí barve a hráči podle toho musí udělat změny směru u kloboučku (v brance z klobouků) příslušných barev – hráč, který je první u středového kloboučku vyhrává
Modifikace – obratnost bez míče např. kotoul u klobouku
coerver + změny směru

coerver + změny směru

0123190

hráči vedou míč ve vymezeném prostoru a na povel vyrážejí mimo území - změna směru zpět do území a 2. změna směru mimo území
čtverec

čtverec

Vedení míče0-142875
a) skrz čtverec - různé způsoby vedení nebo nácvik kliček uprostřed
b) slalom - jedna strana čtverce nebo celý čtverec
c) soutěž na rychlost okolo čtverce
d) baba okolo čtverce, na písknutí se mění směr
e) změny směru na pravý x levý kužel
dvojitá ZS

dvojitá ZS

Dvojitá změna směru s jedním ťuknutím
Modifikace s pasivním oponentem: hráč po dvojité změně směru přihrává a stojí na středu = nový spoluhráč provádí změnu směru na oponenta
nácvik 90°

nácvik 90°

hráči provádějí změnu směru určený způsobem0-247650
- vedení - změna směru - odskočení - přihrávka atd.
- střídání stran (po směru x proti směru)
nácvik formou hry

nácvik formou hry

cílem je projet za jednu z koncových čar, kterou hlídají trenéři (bubáci, žraloci,...)..lze ovšem projet pouze za tu, na které je trenér otočen zády, kde je čelem tam se nesmí..trenéři se různě otáčí a hráči se nesmí zastavit a musí tak měnit směr s míčem0-266700
nácvik s odskočením

nácvik s odskočením

0-142875
Určená změna směru před středovým kuželem - u domácí mety- a znovu u středového kuželu, následuje přihrávka spoluhráči. 1. kolo nácvik, 2. kolo závod

v nácviku: odskočení mimo branku před přihrávkou od kamaráda
nácvik s oponentem

nácvik s oponentem

Útočník provádí změny směru s cílem odpoutat se od obránce
Obránce a) bez míče stínuje v bočním postavení b) pracuje také s míčem a kopíruje útočníka
Na povel lze na pár vteřin spustit souboj 1x1 na udržení míče
nácvik ve dvojici

nácvik ve dvojici

hráči provádějí změny směru - oba mají míč a jsou si vzájemně pasivními obránce - úkolem je oční kontakt se spoluhráčem a změny směru provádět podle situace-57150-228600
nácvik zs od hráče

nácvik zs od hráče

hráč navádí míč na jeden z kuželů (obránce je v pozici pomocníka = pasivní, bubák) a provádí změnu směru od hráče = s krytím míče0-276225

a) změna směru s vyvedením (každý míč)
b) změna směru s přihrávkou na spoluhráče (= 1 míč)
3) 3 změny směru na stejný kužel
4) změna směru na levý + vyjetí a změna směru na pravý kužel

modifikace viz b: hráči vyráží střídavě a pomocník reaguje otáčeníím
nácvik

nácvik

dvojice - najednou vyráží ke stejnému kuželu a provádí změnu směru - vyráží druhá dvojice ke druhému kuželu a provádí změnu směru - 1. dvojice vyráží ke druhému kuželu - 2. dvojice vyráží k prvnímu kuželu atd.0-123825
PC převzetí-zs-klička

PC převzetí-zs-klička

 
PC

PC

Hráči provádějí určené změny směru s míčem oběma nohama.0-142875
rychlost + vedení + ZS + klamání

rychlost + vedení + ZS + klamání

Vyráží hráči proti sobě – 1 vede míč – u kuželu provádí klamavé pohyby a vyráží k jednomu z postranních kuželů kde pro vádí změnu směru a přihrává zpět do zástupu – 2. hráč reaguje na soupeře a běží ke stejnému kuželu – možno doplnit o kotoul či obratnost
Modifikace: 2. Hráč je s míčem = rychlost s míčem
soutěž dvojic

soutěž dvojic

0-76200

1. hráči s míčem vyráží proti sobě - kolečko určuje směr a vyráží k jedné tyči kde provádí změnu směru na druhou tyč a přihrává do čtverce dalšímu hráči - hráč na opačné straně vyráží k druhé tyči a provádí totéž - néví hráči se již připraví do čtverce kam dostávají přihrávku, kterou si musí ťuknout mimo čtverec se zrychlením a pak se pomalu vrací zpět do čtverce zahájit cvičení současně s hráčem na druhé straně

modifikace: štafeta
soutěž

soutěž

soutěž dvojic - 1. hráč má za úkol provést 3 změny směru na libovolné kužely ve střední zóně (kužely se nesmí opakovat), přeběhnout do koncové zóny a přihrát kamarádovi a běží zpět (přihrává rukou, nohou, po dovednosti, po zemi, vzduchem atd.), 2. hráč jde proti míči, zpracovává a provádí totéž cvičení - která dvojice se dostane zpět na začátek první = vítěz0-200025
štafeta

štafeta

změny směru určeným způsobem ě přihrávka do zástupu0-190500
kritická místa: vedení míče, přihrávka, odskočení a převzetí do pohybu
tleskací člunkáč

tleskací člunkáč

Štafeta – hráč si plácne s hráčem naproti běží zpět, plácne si podruhé s prvním hráčem v zástupu, běží opět zpět a po dalším plácnutím s krajním hráčem jde na jeho místo a vybíhá krajní = výměna míst vždy po třech plácnutích
Modifikace:
.. změny směru na stejný princip (bez plácnutí)
uvnitř čtverce

uvnitř čtverce

Hráči vedou libovolně míč uvnitř čtverce
Kličky, změny směru
vedení+přihrávka

vedení+přihrávka

037465
vyráží dvojice proti sobě - hráč si vybere libovolný první užel - provádí změnu směru - obíhá opačný kužel a ze čtverce přihrává spoluhráči, který odskakuje a říká si o přihrávku
ZS a orientace v prostoru - KOLEČKO

ZS a orientace v prostoru - KOLEČKO

Hráči mají určená čísla, trenér hlásí a určení hráči mají následující úkol..Najít prázdnou branku, udělat určenou změnu směru, vjet do další volné, udělat změnu směru na zadní kužel a zůstat v branečceKritické body – hlava x nohy = orientace v prostoru, správná volba prostoru, reakce na další hráče s použitím zs a rychlého vedení míče
Modifikace: všichni hráči najednou bez určení čísel
zs coerver

zs coerver

útočník 1 vyráží s míčem - stejně tak obránce 1 přeskakuje překážku (nebo jen běží) a je zároveň pomocníkem (pasivním obráncem) - u kuželu se potkají a útočník provádí změnu směru a běží zpět - následně vyráží hráči č. 2 atd. 0-152400
ZS na 2 pomocníky

ZS na 2 pomocníky

Střední hráč provádí dvě změny směru na pomocníky a mění si místo s krajním hráčem, který opět dělá dvě změny směru a opt mění místo se třetím zbývajícím hráčem atd.
zs proti sobě

zs proti sobě

Spodní hráč vyráží ke kuželům u kterých provádí změny směru
Horní hráči vyráží ke svému kuželu tak, aby byly zároveň pasivní obránci spodnímu hráči tzn. je důležité načasování a přibližně stejná doba změny směru u kuželu se spodním hráčem
Spodní hráč má určené x nemá určené pořadí kuželů