grassroots program

Průpravné hry

 

1x1 - střídáme

1x1 - střídáme

1x1 – hráči mohou kdykoliv střídat s jedinou podmínkou – musí zakřičet na kamaráda „střídáme“ – v ten moment může do hřiště vběhnout spoluhráč
Nový hráč může po oslovení do hřiště, aniž by spoluhráč hřiště opustil, ten se však již nesmí zapojit do hry
nový hráč musí přijít vždy zpoza hřiště
1x1 až XxX

1x1 až XxX

PH: začátek 1x1, kdo dostane gól, tomu jde na pomoc spoluhráč = 2x1 atd., až budou všichni hráči na hřišti a padne gól = opět 1x1
1x1 do 2x2

1x1 do 2x2

začíná hra 1x1 souběžně na dvou hřištích, v případě dosažení branky či zakopnutí míč jedné z dvojice se přepíná do hry 2x2 na celé hřiště
možnosti přepnutí:
a) hlásí trenér
b) hlásí si sami hráči
1x1 do 4x4 (kondiční)

1x1 do 4x4 (kondiční)

hra začíná situací 1x0, následuje situace 1x2, pak situace 3x2, pak 3x4 a končí 4x4
1x1 s výměnou místa

1x1 s výměnou místa

1x1 s výměnou místa po přihrávce
Obránci se mohou měnit libovolně
Modifikace: 2x2
2 PH v jednom prostoru

2 PH v jednom prostoru

Ph 2 x 2
A X B, C X D
Modifikace:
A x B hrají na červené branky, na povel mění hřiště a hrají na modré
2x1

2x1

 
2x2 = 1x1 do 2x1

2x2 = 1x1 do 2x1

07620




na jedné polovině je vždy útoční a obránce - obránce se snaží dostat míč na útočnou polovinu - pokud přihraje, následuje situace 1x1 - pokud převede míč, následuje situace 2x1 - útočník nesmí na vlastní polovinu
2x2 na 4 branky

2x2 na 4 branky

 
2x2 na jednu branku

2x2 na jednu branku

 
2x2 s výměnou místa

2x2 s výměnou místa

1x1 s výměnou místa po přihrávce
Obránci se mohou měnit libovolně
Modifikace: 2x2
2x2 se žolíkem

2x2 se žolíkem

Určen žolík - hraje s tím kdo má míč, gól = přihrávka nebo provedení za koncovou čáru, omezení - min 3 přihrávky před gólem
2X2 ŠÍMA

2X2 ŠÍMA

2x2
.. trenér hlásí barvu, která útočí – útočící si křičí o míč z jakéhokoliv zástupu v rohu (x od svých spoluhráčů v zástupu) a hraje se na OBĚ branky, po góle útočí pořád ti stejní, po autu opačný tým ( v případě nejasnosti vždy hlásí trenér)
Klíčové body: komunikace, přepínání, rozhodování, změny směru, výběr místa
Modifikace:
Na střelbu – bez omezení
Na rozhodování – nesmí padnout gól z první
Pozn.: Podle záměru zvolit velikost hřiště, doporučuji menší
3x3 na 4 branky

3x3 na 4 branky

3x3 na všechny branky - čím menší prostor, tím větší nároky na rozhodování a řešení pod tlakem
4x2 do 4x4

4x2 do 4x4

PH začíná na na bránící polovině družstva s míčem v situaci 4x2, po přejití poloviny hřiště (možno omezit minimálním počtem přihrávek na vlastní polovině) následuje 4x4
Modifikace: možnost určit min. počet přihrávek na vlastní polovině
4x3 na 4 branky

4x3 na 4 branky

3x3 se žolíkem, bod = po určeném počtu přihrávek projetí jednou brankou
4x4, přihrávka do běhu se zakončením

4x4, přihrávka do běhu se zakončením

Hra v prostoru s přihrávkou do běhu s následným zakončením
Modifikace:
čtverec x kruh
více branek
bránící hráči nemnohou x mohou atakovat zakončujícího hráče
barák 2x2 na 4 branky

barák 2x2 na 4 branky

PH 2x2
Cílem je přihrát do jakékoliv branečkyNásledně přepnutí a útočná dvojice přebírá míč od jednoho z dalších tří narážečů (kromě toho, kterému bylo přihráno)
čistička

čistička

PH kdo dostane gól, odstupuje
Cíl: „vyčistit soupeřovo družstvo“
čtverec - skopávání míče

čtverec - skopávání míče

PH
Hráči nesmí do středového území (mohou jím probíhat, ale nesmí v něm bránit a stát)
Gól platí:
Po projetí do čtverce a skopnutí míče
Skopnutím míče ze střelby mimo čtverec
měnící se branky

měnící se branky

trenér určuje branky, do kterých hráči nesmí dát gól, gól provedením
modifikace: gól přihrávkou skrz
na přenášení hry

na přenášení hry

cíl: přihrát si z oběma krajními hráči bez ztráty míče
modifikace - se žolíkem (snadnější kombinace)
nabití po přenesení hry

nabití po přenesení hry

Cílem je přihrát si s oběma krajními hráči a zakončit do soupeřových branek, týmy mají určené strany, krajní hráči hrají s tím ,kdo má míč
obíhání branky

obíhání branky

PH 2x2 - dvojice která dostala gól střídá - hráč který dá gól obíhá branku = chvíli možnost 2x1(lze i 3x3, 4x4)
obratnostní fotbal

obratnostní fotbal

hráči hrají fotbal - na povel např. cvik, oběhnutí branky atd. a pokračování ve hře
PH a 1x1 zároveň

PH a 1x1 zároveň

Na pravém hřišti PH
Na levém hřišti HC 1x1, kdo z dvojice dá gól, přebíhá do hry na druhé hřiště
Počítá se pouze výsledek na pravém hřišti!
Zbylí hráči na HC se nasadí do PH– cvik, nožičky, gól na prázdnou branku, střižba s trenérem, …
ph na 2+4 branky

ph na 2+4 branky

cíl - vstřelit branku nebo provést krajní
PH na 3 branky s brankářem

PH na 3 branky s brankářem

-76200140970
Brankář se pohybuje za brankami a může chytat dle určení trenéra - gól platí když brankář neodrazí míč zpět do hřiště
Modifikace:
Hráči za brankami si vymění pozice tzn. nejsou již brankáři, ale cílovými hráči pro přihrávku a tým získává bod za přihrávku jednou z branek svému spoluhráči
PH na komunikaci

PH na komunikaci

0-76835

PH s jediným omezením: hráč s míčem může přihrát pouze spoluhráči, který si volá o přihrávku! v opačném případě trenér přeruší hru a následuje NVK soupeře.
PH na měnící se počty

PH na měnící se počty

2 hřiště 2x2 a 2x2 (různé modifikace v počtech i brankách), kdo dá gól přebíhá na druhé hřiště, kdyby bylo hřiště bez hráčů jednoho týmu začíná se znovu
PH na nabíhání

PH na nabíhání

PH s rozmístěnými kužely ve hřišti
Pomáhá rozvíjet nabíhání hráčů
PH na nácvik se střeďákem U10

PH na nácvik se střeďákem U10

PH na třeďáka pro U10
4x4 plus žolík
Učení hry se středovým hráčem
PH na přenášení hry

PH na přenášení hry

Vyráží hráči proti sobě – 1 vede míč – u kuželu provádí klamavé pohyby a vyráží k jednomu z postranních kuželů kde pro vádí změnu směru a přihrává zpět do zástupu – 2. hráč reaguje na soupeře a běží ke stejnému kuželu – možno doplnit o kotoul či obratnost
Modifikace: 2. Hráč je s míčem = rychlost s míčem
PH na roztahování hry

PH na roztahování hry

bod = gól nebo přihrávka skrz krajní branky
PH s krajními hráči

PH s krajními hráči

PH 2x2
Mimo hřiště 2 krajní spoluhráči (imitace „velkého hřiště“)
Krajní hráči si vzájemně nebrání
Krajní hráč buď přihrává zpět či vyjíždí
V případě vyjetí jej musí vystřídat jeden z hráčů v poli = vždy musí hrát ve hřišti 2x2Modifikace: na straně z každého týmu jen jeden hráč
PH schalke

PH schalke

PH min 4x4..Po obvodu míče na kloboučkách
V případě zakopnutí míče mimo hřiště pro něj běží hráč, který ho zakopl a druhý tým bere míč z kloboučku a následuje přesilová situace 4x3 do doby než hráč postaví na prázdný klobouček zakopnutý míč a vrátí se do hry
PH uvolnění-převzetí

PH uvolnění-převzetí

pc: 0-161925
odpoutání /klamavý pohyb - náběh pro míč - převzetí atd., hráč který přihrává po přihrávce odskakuje (NESTOJÍ!)..možné doplnit o křiknutí o přihrávku po odpoutání ("pojď")

ph:
začínají útočníci odpoutáním a něběhnutím pri přihrávku k libovolnému narážeči - pokračuje ph 1x1 na interval - hráči s míčem si můžou libovolně nahrávat s narážeči (není nutné omezovat dotyky ale dbát na kvalitu a úspěšnost přihrávky) - narážeči nemusí stát na určeném místě = libovolný pohyb (klidně i ve hřišti !)
pozička s brankářem

pozička s brankářem

4x4 + brankář na jedné straně, jeden s hráčů soupeře je jako brankář, cíl = dát gól, po veškerých přerušení následuje rozehrávka od brankáře
modifikace jako PH = hra se žolíkem se zachováním pravidla, že po přerušení bude rozehrávat od brankáře tým, který má mít míč (faul, aut, roh, ..)
presing na povel

presing na povel

libovolná PH se zaměřením na presing => pravidlo: na povel musí bránící tým získat míč než trenér napočítá do pěti
presing v přečíslení

presing v přečíslení

3x2, oba týmy si přihrávají, na povel hráči v přečíslení zašlapávají míč a následuje hra 3x2
- možno omezit počet přihrávek před vstřelením branky u týmu s více hráči !!!- snahu o zisk míče podpořit časovým intervalem, do kdy je možné vstřelit branku
průniková přihrávka

průniková přihrávka

cíl: zakončení po průnikové přihrávce, hráč musí naběhnout jinou brankou, vhodné ulehčit hrou se žolíkem(i dvěma žolíky) a navázat na předchozí obdobné nácvikové cvičení.. z praxe vhodná varianta hry na obě branky (= více možností průnikové přihrávky)
přečíslení

přečíslení

3x3 nebo 4x4, v obranném pásmu 3x2 (cíl=vyvézt nebo přihrát na 2.polovinu), kdo přihraje přebíhá (nebo vyveze) situace 2x1, při zisku jednoho obránce může vyvézt nebo přihrát a obránci útočí (opět přesilová situace)
modifikace: v obranném pásmu 4x2, vyjet mohou 2 hráči po určeném počtu přihrávek
předpřípravky na 4 branky s brankáři

předpřípravky na 4 branky s brankáři

Kdo dá gól si bere odměnu (možno udělit různý bodový zisk za různé barvy kuželů => rozhodování a přemýšlení
přenášení hry!!!

přenášení hry!!!

PH na přenášení hry, široké a krátké hřiště!!!Modifikace:
6 branek
Projetí koncovým územím před vystřelením
přepínací pozička do brankovky dva čtverce

přepínací pozička do brankovky dva čtverce

V malém čtverci 4x2, při zisku se přepíná do velkého čtverce do situace 6x4
Tým v přečíslení drží míč
tým v podčíslení dává góly do 4 branek
přepínání stran

přepínání stran

ph x na x, trenér může být jako brankář a v průběhu hry hlásí barvu týmu se kterým hraje..tzn. mění se branky (strany) na které se útočí
přesilové situace

přesilové situace

začíná se (3x2 nebo 4x3) po vstřelení gólu (od kteréhokoliv týmu) změna z 3x2 (4x3) na 2x3 (3x4)
rozehrávka od brankáře

rozehrávka od brankáře

053975


Krajní hráči jsou neutrální a hrají vždy s týmem v obranném pásmu. Hráči nesmí přebíhat a úkolem je přenést hru s obranného pásma po určeném poču přihrávek (např.3) a dát gól.
různá zakončení po pozičce

různá zakončení po pozičce

V území určený počet přihrávek a následně zakončení ve zvoleném stanovišti (samostatné rozhodování)
Různé modifikace způsobu dosažení branek
s více míči

s více míči

PH s více míči
se střeďákem

se střeďákem

2x2, 3x3 + žolík, bod = přihrávka se středovým hráčem nebo 3 přihrávky se spoluhráčem (aby obránce nebránili jen středové území)
streetball - přepínací PH s narážečem

streetball - přepínací PH s narážečem

Útočí tým, který si narazí s trenérem = má nabito. Bránící tým musí získat míč a když si narazí s trenérem, dochází k výměně rolí
velké hřiště

velké hřiště

Do krajních prostor mohou pouze hráči týmu, který má v držení míče
= návyk „velkého hřiště“
velké hřiště-nácvik

velké hřiště-nácvik

PH – při zisku míče trenér zastaví hru a hráči
Útočícího týmu dělají velké hřiště
Bránícího týmu malé hřiště
..následně zase hra pokračuje
Po pár zastaveních – volná hra
všichni proti všem s rozhodováním

všichni proti všem s rozhodováním

cílem je dát gól o všechny čtyři odrazovky, kdo splní běží k trenérovi
- podmínka: po dosažení branky musí dát hráč gól jiným míčem => střelba a ihned snaha o získání jiného míče
všichni proti všem v týmech

všichni proti všem v týmech

proti sobě hrají jen hráči stejného týmu (všichni proti všem), více variant dosažená branky (více možností)
všichni proti všem

všichni proti všem

Všichni proti všem, na konci si hráči sečtou počet gólů - gól = projetí brankou (později projetí brankou tam a zpět), intenzitu si řídí děti
vyvolávačka s přepnutím

vyvolávačka s přepnutím

Vyvolávačka s přepnutím
1. Situace na obě malé branky, po gólu přepnutí a rozehrávka od golmana týmu, který svtřelil branku
Tzn. 1. Hra na obě malé branky, 2. Hra na soupeřovu velkou
Modifikace:
Stálé počty např. 2x2
Míč vhazuje pouze trenér (u mladších ročníků)
vyvolávačka

vyvolávačka

Trenér vyvolává počty hráčů = různé herní situace
zlodějina

zlodějina

dva týmy, cílem je dát gól a následně donést z branky kužel zpět do vlastní.. vítězí tým s větším počtem kloboučků v brance